The Use of Big Data Analytics in Detecting Academic Fraud
(1) Trilogi University, South Jakarta
(2) Trilogi University, South Jakarta
(3) Trilogi University, South Jakarta
(4) Trilogi University, South Jakarta
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agustini, K. (2017). Inovasi Teknologi dalam Pendidikan melalui Big Data Analytic dan Personalized Learning. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Teknik Informatika (SENAPATI) Ke-8, 0362, 27213.
Akenbor, C. O. and Oghoghomeh, T. (2013). Forensic auditing and financial crime in Nigerian banks: A proactive approach. The Business & Management Review, 4.
Aksa, A. F. (2018). Pencegahan dan Deteksi Kasus Korupsi Pada Sektor Publik Dengan Fraud Triangle. Jurnal Ekonomi, Bisnis, Dan Akuntansi (JEBA), 20.
Alvin, A. D. (2008). No TitleAuditing dan Jasa Assurance. Erlangga.
Briney, K. A. (2019). Data Management Pratices in Academic Library Learning Analytics: A Critial Review. Journal of Librarianship and Scholarly Communication, 7(General Issue), 1–39.
Campbell, J. P., DeBlois, P. B. ., & Oblinger, D. G. (2007). Academic Analytis New Tool fo A New Era. EDUCAUSE Review, 41–57.
Cressy, D. (1953). Teori Fraud Triangle (2nd ed). Salemba Empat.
Darono, A. (2018). Pembelajaran Business Analytics dan Big Data Dalam Pendidikan Ekonomi dan Bisnis.
Efgivia & Givia. (2020). No TitlePemanfaatan Big Data Dalam Penelitian Teknologi Pendidikan. Educate: Jurnal Teknologi Pendidikan, 107–119.
Efgivia, M. G. (2020). Pemanfaatan Big Data Dalam Penelitian Teknologi Pendidikan. Educate: Jurnal Teknologi Pendidikan, 107–119.
Ernawati, S. (2017). Kecurangan Akademik pada Mahasiswa Ditinjau dari Kepercayaan Diri dan Konformitas. 1–15.
Fitriana, A., & Baridwan, Z. (2012). Perilaku Kecurangan Akademik Mahasiswa Akuntansi: Dimensi Fraud Triangle. Jurnal Akuntansi Multiparadigma JAMAL, 242–254.
Ghozali, I., & Latan, H. (2015). Partial Least Squares: Konsep, Teknik, dan Aplikasi Menggunakan Program Smart PLS 3.0 (2nd ed). Universitas Diponegoro.
Hair Jr, J. F., Hult, G., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2017). A Primer on Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) (2nd Editio). SAGE.
Hartanto, D. (2012). Bimbingan & Konseling Menyontek: Mengungkap Akar Masalah dan SolusinyaTitle. Indeks.
Ali, I. (2021). Peran dan Kontribusi Big Data dalam Pendidikan dan Pelatihan Kepustakawanan. Madika : Media Informasi dan Komunikasi Diklat Kepustakawanan, 5(1), 8–15.
Pramudyastuti, O., Fatimah, A., & Wilujeng, D. (2020). Perilaku Kecurangan Akademik Mahasiswa Akuntansi: Investigasi Dimensi Fraud Diamond. Journal of Economic, Management, Accounting and Technology, 3(2), 147-153. https://doi.org/10.32500/jematech.v3i2.1301.
Purnama, D. (2013). Faktor-faktor yang mempengaruhi kecurangan aka-demik pada mahasiswa. Educational Psychology Journal, 2(1), 13–21.
Siemens, G., & Baker, R. S. J. d. (2012). Learning Analytics and Educational Data Mining: Towards Communication and Collaboration. Proceedings of the 2nd International Conference on Learning Analytics and Knowledge, Vancouver British Columbia Canada.
Suryana. (2010). Metode Penelitian: Model Praktis Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif. Buku Ajar Perkuliahan UPI.
Varian, H. (2014). Big Data: New Tricks for Economictris. Journal of Economic Perspectives, 28(2): 3-28. https://doi.org/10.1257/jep.28.2.3.
Wibowo, D. H., & Wahyuningrum, E. (2019). Pencegahan Perilaku Kecurangan Akademik: Peran Penalaran Moral dan Konsep Diri Akademik Academic Fraud Prevention. Jurnal Ecopsy, 6(2), 86–90.
DOI: http://dx.doi.org/10.21532/apfjournal.v7i2.261
Article Metrics
Abstract view : 99 timesPDF - 38 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0).